Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
hamburger overlay

Jogurt

Sestavine za 2 osebi: 3 dl navanega jogurta 1 mango 2 rezini ananasa (280 g) 1 manjša banana (160 g) 1 kivi 1 pomaranča (velikost pesti) 3 dag mešanih nesoljenih oreščkov 1 čajna žlička medu Priprava: Sadje očistite, olupite in narežite na koščke. Tretjino sadja zmeljite s paličnim mešalnikom in po želji osladite z malo medu. Oreščke nasekljajte, jogurt razmešajte. Na dno kozarcev naložite pretlačeno sadje in oreške, nadaljujte z jogurtom in končajte s preostalim sadjem. Po želji uporabite drugo sadje – včasih vključite papajo, karambolo ...  Takoj postrezite...

Več o tem

Razvrsti rezultate iskanja

Resnica o ogljikovih hidratih in sladkorni bolezni

Mit: Če imate sladkorno bolezen, ne smete jesti sladkarij in sladkorja. Resnica: Ravni krvnega sladkorja ne zvišujejo le sladkarije in sladkor v hrani. Vsako živilo, ki vsebuje ogljikove hidrate, bo vplivalo na vašo raven glukoze v krvi. Torej ne samo bomboni, lizike in podobne sladkarije, ampak tudi krompir, testenine in kruh.1 Seveda pa ima vsaka hrana drugačen vpliv na raven glukoze v krvi. Zakaj? Če z ogljikovimi hidrati jemo beljakovine, maščobe ali vlaknine, je presnova ogljikovih hidratov lahko počasnejša. Zato posebne vlaknine v polnozrnatih izdelkih pripomorejo k temu, da se izognete velikemu porastu ravni glukoze v krvi.2 Katera živila ne vsebujejo ogljikovih hidratov? Zelena in listnata zelenjava, meso in ribe, tofu, siri, jajca, oreščki in maščobe.3 Zagotovo so za omejitev sladkorja v primerjavi z drugimi ogljikovimi hidrati dobri razlogi. Verjemite, da boste veliko bolj zadovoljni, če boste pojedli majhen krompir, kot pa če se na hitro posladkate z žlico marmelade – pa še v telo boste s krompirjem vnesli dodatne vlaknine, vitamin C in kalij, kar pravzaprav potrebujete. Zapomnimo si, če je jed iz mleka, graha, marelic ali biskvita, se že vse to šteje za ogljikove hidrate, tudi če ni dodanega sladkorja.   Približno 15 gramov ogljikovih hidratov/1 OH-enota2,3 1 kos kruha ali majhen čapati 125 ml ali pol skodelice testenin ali kuskusa 75 ml ali 1/3 skodelice kuhanega riža 125 ml ali pol skodelice leče ali stročjega fižola ali fižola v zrnju 1 majhen krompir 1 srednje velika čebula 1 majhna banana 20 jagod grozdja 250 ml ali 1 skodelica mleka 100 g ali mali naravni jogurt 15 ml ali 3 čajne žličke meda 15 ml ali 3 čajne žličke sladkorja 6 ali 7 trdih bombonov

Več o tem

Naši največji zavezniki v hrani

Dejstvo je: vse, kar pojemo, ni enako vredno. Nekatera živila so nevarno zapeljiva, na primer tista čokoladna ploščica, ki vas zapeljuje iz kuhinjske omarice. Nekatera pa so tako hranljiva, zdrava in slastna, da jih uvrščamo v razred superživil. Njihova najboljša ocena: visokohranljiva in z vitamini, pa še z nizkim glikemičnim indeksom. In kateri so ti najboljši zavezniki urejene sladkorne bolezni? Fižol Kot mnoge stročnice tudi fižol vsebuje veliko prehranskih vlaknin – te so za nekoga s sladkorno boleznijo zelo pomembne. Poleg tega pripomorejo k zmanjšanju tveganja za srčno-žilne bolezni, k uravnavanju krvnega sladkorja, počasnejši absorpciji glukoze in zniževanju holesterola. Oreščki Dajo veliko energije, lajšajo lakoto in vsebujejo mononenasičene maščobe – »dobre« maščobe, ki zmanjšujejo tveganje za srčno-žilne bolezni. Dobro je vedeti, da oreščki pomagajo obvladovati raven krvnega sladkorja. Tako kot pri vseh drugih živilih pa velja tudi za oreščke, da jih uživamo v priporočenih količinah. Paradižnik Na kateri koli način jih pripravimo, vedno nam dajo bistvena hranila, kot so vitamin C, železo in vitamin E. Agrumi V vaših najljubših sadežih agrumov je zaloga vitamina C in topnih vlaknin – v limoni, limeti, grenivki in mandarini. Vsaka od njih je odlična izbira za dodatek okusa obroku, kadar omejimo vnos soli in sladkorja. Ribe z veliko maščobe Bogate so z beljakovinami in maščobnimi kislinami omega 3. Za zdravje srca in ožilja so najboljša izbira losos, slanik, skuša, sardine, modroplavuti tun, beli tun in postrv. Preprečujejo tudi nastajanje krvnih strdkov. Polnozrnata živila Zakaj? Ker je v njih veliko vitaminov, mineralov in vlaknin ter malo nasičenih maščob. Vse to je prav po prehranskih priporočilih za ljudi s sladkorno boleznijo. Temno zelena listnata zelenjava Izvrsten vir vlaknin in vitaminov, vsebujejo malo kalorij in ogljikovih hidratov – uživamo jih lahko neomejeno. Dovolj razlogov, da na svojem krožniku damo prostor še špinači, zelju ali brokoliju. Sladki krompir Ta slastna zamenjava za navadni krompir ima nizek glikemični indeks ter veliko vitamina A in vlaknin. Jagodičevje Za borovnice, jagode, maline in preostalo druščino je značilno, da jih razganja od antioksidantov, vitaminov in vlaknin. Zanimivi so tudi zaradi domnevne koristi za preprečevanje sladkorne bolezni tipa 2. Mleko in jogurt z manj maščobe Zaradi kalcija ter hranilnih in mineralnih snovi sta mleko in jogurt zdrava izbira v vaši prehrani, pa tudi dober vir vitamina D, ki pomaga obvladovati raven glukoze v krvi in insulinsko občutljivost. Ponovimo še to, da so zaželene različice z manj maščobe. Izvrstno! Res je, vsa ta superživila ste že poznali. Zdaj, ko veste, kako koristna so, zakaj jih ne bi uporabili še z novimi recepti? Poskusite. Dober tek.

Več o tem

Zdrava prehrana

Kot oseba s sladkorno boleznijo vsak dan sprejemate pomembne odločitve o svoji prehrani. Na vašo raven glukoze v krvi najbolj vpliva hrana. S tem izzivom se lahko spoprimete tako, da obroke načrtujete in izbirate ustrezna živila, kadar jeste doma, nakupujete živila ali pa obedujete zunaj. Če pri načrtovanju sodelujete s svojim zdravnikom oziroma diplomirano medicinsko sestro ter se poučite o prehrani in vplivu živil na raven glukoze v krvi, lahko načrtovanje obrokov spremenite v prijetno izkušnjo. Večina živil se v sladkor oziroma glukozo spremeni, preden pride v krvni obtok. Insulin pomaga glukozi, da iz krvnega obtoka pride v celice, npr. v mišične celice in v možganske, kjer se porabi kot vir energije. Brez insulina, ki glukozi omogoči vstop v celice, vaše telo ne dobi hranil, ki jih potrebuje. Neporabljena glukoza ostane v krvnem obtoku in poškoduje telesne sestavine. S prehranjevanjem telesu pravzaprav dovajate gorivo. Raven glukoze v krvi po obroku se zviša. Naloga insulina je, da glukozo iz krvnega obtoka premakne v celice, kjer se ta glukoza porabi. Načrtovanje, kaj, kdaj in koliko pojesti, je pomembno pri ohranjanju ravni glukoze v območju, ki vam ga je določil vaš zdravnik.  

Več o tem

Začnimo dan z zdravim zajtrkom

Ste se že kdaj čudili, zakaj ljudje pravijo, da je zajtrk najpomembnejši obrok v dnevu? Z njim se začne dnevna presnova, zajtrk nam da energijo, razmišljamo lahko jasneje in zajtrk preprečuje nizko raven glukoze v krvi. Poskusite pripraviti zajtrk po katerem od receptov v nadaljevanju in tudi vi izkoristite prednosti dobrega jutranjega obroka.    Jajca Bogata z beljakovinami in z zelo malo ogljikovih hidratov so jajca najmočnejši način za začetek dneva, saj si z njimi ne bomo zvišali ravni glukoze v krvi. Kadar koli lahko umešamo nekaj jajc in poskusimo pripraviti zdravo zelenjavno frtaljo (na primer s šparglji) ali omleto s špinačo in paradižnikom.    Ovsena kaša  Topla skledica polnovrednih žitaric je moder začetek dneva. Naredimo si slastno – ovseno kašo z malinami in mandeljevimi lističi. Ali pa ovseno kašo okrasimo z jajcem na oko in avokadom. Če smo po duši bolj tradicionalni, si privoščimo preprosto ovseno kašo s chia semeni.      Sadje z jogurtom Zakaj obožujemo sadje z jogurtom? Ker si ga lahko pripravimo že večer prej in si s tem prihranimo čas za zajtrk naslednje jutro. Začnemo lahko z osnovnim receptom ali receptom z datelji, banano in orehi, nato pa dodajamo in menjamo – granolo, sadje, razne jagode, take in drugačne oreščke. Kako pa naredimo domačo granolo? Na primer takole: https://leaneen.com/2017/03/14/najboljsa-domaca-granola/.    Umešane jedi Pomislite na umešani zajtrk na hitro. V 10 minutah si lahko v eni ponvi pripravimo topel in zdrav zajtrk. Ste že poskusili s tofujem? Tole je veganski recept za tofu s špinačo in bučkami.   Ali pa se poigramo s črnim fižolom in avokadom.    Slasten je pečen sladki krompir z jajcem in rukolo.   Za nedeljski zajtrk, ko imate malo več časa, pa priporočamo šparglje s sladkim krompirjem, avokadom in jajcem.    Palačinke Vas zanima skrivnost zdravih palačink? Nekaj namigov:  Moka iz celega zrnja kot v teh ajdovih palačinkah z banano.   Druga možnost: ovsena moka iz ovsenih kosmičev. Najboljše palačinke iz ovsene moke s svežim sadjem in oreščki Ali pa z banano namesto jajc.    Popečeni kruhki Tako je – toast. Izberemo kakovosten polnozrnati kruh in ga prelijemo z naravnim arašidovim maslom ter obložimo s svežim sadjem. Preprosto, hitro in omamno dobro.

Več o tem

Poskrbite zase: 10 toplih napitkov za hladne dni

Nekaj najboljšega v hladnih in mrzlih dneh: toplina sopare nad skodelico slastnega. Nizkokalorični napitki z malo ogljikovih hidratov so vedno najboljši. Za vas smo zbrali nekaj zdravih in priljubljenih edinstvenih toplih napitkov.    Pri tistih, v katerih je tudi kaj alkohola, ponovimo preprosto usmeritev glede mere pri količini: za moške se ne priporoča več kot dve merici na dan (npr. 2 dcl vina ali jabolčnika), za ženske pa pravijo, da je dovolj ena merica (npr. 1 dcl vina ali česa podobnega).   Maroški čaj Vroč zeleni čaj lahko velikodušno obogatimo s peščico sveže mete in malo sladkorja:    Spenjeno mandljevo mleko z dišavami V toplo mandljevo mleko zamešamo žličko meda in dodamo slastne začimbe, npr. kurkumo, cimet in muškatni orešček, lahko tudi pol žličke vaniljevega ekstrakta. Za ta napitek bomo verjetno želeli še posebej veliko skodelico.   Kava z ingverjem  Ko si boste zaželeli krepkejšo kavo, ji le dodajte sveže nariban ingver in sladilo za poudarek okusa. Tako preprosto, pa tako odštekano.      Kuhan jabolčnik Sezona jabolk s seboj prinese tudi topel in začinjen jabolčnik. Poiščite zelo dober jabolčnik (jabolčno vino), takega brez dodanega sladkorja, in mu dodajte vsaj cimet in klinčke, lahko pa še kaj.. Lahko naredimo tudi topli napitek iz svežih jabolk in cimeta.   Limonada z ingverjem  Okusi agrumov in ingverja se izvrstno ujemajo, še posebno če napitek segrejemo ter okrasimo s palčko cimeta in kakšnim klinčkom.    Vroč pravi čaj Najboljši pravi čaj je pekoč, oster in sladek hkrati – ter narejen iz posušenih in natrganih rastlinskih delov. Ko enkrat spoznamo, kako enostavno je, nočemo več čajnih pripravkov v prahu.   Zdi se, da so vsi ti topli napitki primerni za razvajanje v nedeljskem jutru. Kaj pa človek s sladkorno boleznijo lahko spije v soboto zvečer? Poskusite katerega od naslednjih toplih napitkov z alkoholom in se poigravajte s svojimi dodatki. Pri tem ne smemo pozabiti na to, da alkohol povzroči hitro znižanje ravni glukoze v krvi, saj zavre nastajanje glukoze v jetrih (tudi zato, ker se jetra ukvarjajo z odplakovanjem toksinov iz telesa, torej tudi alkohola in zdravilnih učinkovin). Če ste ob tem pomislili, da bi si z alkoholom lahko znižali previsoko raven glukoze v krvi, previdno – učinki alkohola so precej nepredvidljivi, zato vam tega ne priporočamo.   Osnovna usmeritev glede pitja alkoholnih pijač tako za ljudi s sladkorno boleznijo kot tudi brez nje je: ženske naj ne spijejo več kot ene pijače na dan (malo pivo ali en deciliter in pol vina), moški pa ne več kot dveh (dveh decilitrov) alkoholnih pijač na dan.   Topli napitek z viskijem (tudi Hot Toddy) Vsi ogljikovi hidrati v tem priljubljenem zimskem koktajlu so v medu, s katerim sladimo topel bourbon (viski). Ljudsko prepričanje nas uči, da napitek koristi ob gripi in prehladu. Nismo prepričani, da je to res, zagotovo pa je zabavno preizkusiti, ali drži.   Topla limonada z medom in vodko  Limonada z dodano vrednostjo – ravno prav topla, da je popolna, in z dodatkom najljubših zimskih dišav, meda in cimeta. Sestavine naj bodo v naslednjem razmerju: pol skodelice meda, štiri skodelice vode, ena limona (naribana lupinica, nato preostanek limone, narezan na rezine), ena ali dve cimetovi palčki, vodke le za okus (npr. dve žlici), lahko dodate še svež ingver. Vse razen vodke in limoninih rezin damo v lonec in segrevamo. Pustimo rahlo vreti od 30 do 45 minut. Nato nalijemo v skodelice ter dodamo rezine limone in vodko (le za okus).   Medeno vino  Tudi če mu pravite kuhano vino ali kuhanček, zagotovo drži, da je toplo, da je v njem vino in da ga pustite počasi greti s cimetom, klinčki in agrumi – zadiši po vsej hiši.  Nekaj najboljšega v hladnih in mrzlih dneh: toplina sopare nad skodelico slastnega. Nizkokalorični napitki z malo ogljikovih hidratov so vedno najboljši. Za vas smo zbrali nekaj zdravih in priljubljenih edinstvenih toplih napitkov.    Pri tistih, v katerih je tudi kaj alkohola, ponovimo preprosto usmeritev glede mere pri količini: za moške se ne priporoča več kot dve merici na dan (npr. 2 dcl vina ali jabolčnika), za ženske pa pravijo, da je dovolj ena merica (npr. 1 dcl vina ali česa podobnega).   Maroški čaj Vroč zeleni čaj lahko velikodušno obogatimo s peščico sveže mete in malo sladkorja:    Spenjeno mandljevo mleko z dišavami V toplo mandljevo mleko zamešamo žličko meda in dodamo slastne začimbe, npr. kurkumo, cimet in muškatni orešček, lahko tudi pol žličke vaniljevega ekstrakta. Za ta napitek bomo verjetno želeli še posebej veliko skodelico.   Kava z ingverjem  Ko si boste zaželeli krepkejšo kavo, ji le dodajte sveže nariban ingver in sladilo za poudarek okusa. Tako preprosto, pa tako odštekano.      Kuhan jabolčnik Sezona jabolk s seboj prinese tudi topel in začinjen jabolčnik. Poiščite zelo dober jabolčnik (jabolčno vino), takega brez dodanega sladkorja, in mu dodajte vsaj cimet in klinčke, lahko pa še kaj.. Lahko naredimo tudi topli napitek iz svežih jabolk in cimeta.   Limonada z ingverjem  Okusi agrumov in ingverja se izvrstno ujemajo, še posebno če napitek segrejemo ter okrasimo s palčko cimeta in kakšnim klinčkom.    Vroč pravi čaj Najboljši pravi čaj je pekoč, oster in sladek hkrati – ter narejen iz posušenih in natrganih rastlinskih delov. Ko enkrat spoznamo, kako enostavno je, nočemo več čajnih pripravkov v prahu.   Zdi se, da so vsi ti topli napitki primerni za razvajanje v nedeljskem jutru. Kaj pa človek s sladkorno boleznijo lahko spije v soboto zvečer? Poskusite katerega od naslednjih toplih napitkov z alkoholom in se poigravajte s svojimi dodatki. Pri tem ne smemo pozabiti na to, da alkohol povzroči hitro znižanje ravni glukoze v krvi, saj zavre nastajanje glukoze v jetrih (tudi zato, ker se jetra ukvarjajo z odplakovanjem toksinov iz telesa, torej tudi alkohola in zdravilnih učinkovin). Če ste ob tem pomislili, da bi si z alkoholom lahko znižali previsoko raven glukoze v krvi, previdno – učinki alkohola so precej nepredvidljivi, zato vam tega ne priporočamo.   Osnovna usmeritev glede pitja alkoholnih pijač tako za ljudi s sladkorno boleznijo kot tudi brez nje je: ženske naj ne spijejo več kot ene pijače na dan (malo pivo ali en deciliter in pol vina), moški pa ne več kot dveh (dveh decilitrov) alkoholnih pijač na dan.   Topli napitek z viskijem (tudi Hot Toddy) Vsi ogljikovi hidrati v tem priljubljenem zimskem koktajlu so v medu, s katerim sladimo topel bourbon (viski). Ljudsko prepričanje nas uči, da napitek koristi ob gripi in prehladu. Nismo prepričani, da je to res, zagotovo pa je zabavno preizkusiti, ali drži.   Topla limonada z medom in vodko  Limonada z dodano vrednostjo – ravno prav topla, da je popolna, in z dodatkom najljubših zimskih dišav, meda in cimeta. Sestavine naj bodo v naslednjem razmerju: pol skodelice meda, štiri skodelice vode, ena limona (naribana lupinica, nato preostanek limone, narezan na rezine), ena ali dve cimetovi palčki, vodke le za okus (npr. dve žlici), lahko dodate še svež ingver. Vse razen vodke in limoninih rezin damo v lonec in segrevamo. Pustimo rahlo vreti od 30 do 45 minut. Nato nalijemo v skodelice ter dodamo rezine limone in vodko (le za okus).   Medeno vino  Tudi če mu pravite kuhano vino ali kuhanček, zagotovo drži, da je toplo, da je v njem vino in da ga pustite počasi greti s cimetom, klinčki in agrumi – zadiši po vsej hiši.

Več o tem